Skip to content

Nya grejjer, ny inspiration

november 15, 2009

Oj vad man fortfarande har mycket kvar att lära…..

Tack å lov egentligen, det skulle vara rätt trist annars.

Kom tillbaka från fotomässan för ett litet tag sedan. En Spyder (skärmkalibrering), ett uv filter och en bok rikare. (plånboken blev dock lite tunnare)

Så nu ska jag kalibrera mina skärmar! Skydda mitt nya fina objektiv och läsa lite!😀 Dessutom fick jag en sådan otrolig kick av att se alla dessa OTROLIGA fotografers bilder… Jag fastnade på en utställning och kunde nästan inte slita mej därifrån. Puckad som jag är kommer jag inte ihåg namnet, men den dagen då jag kan ta bilder på det sättet kommer jag att känna lycka. ha ha ha! Helt otroligt. Sen var det så otroligt kul att se alla dessa olika stilar och former. Jag blev helt snurrig och sprang omkring som en lycklig höna där inne. Gjorde bort mej ett par gånger eftersom jag inte kan låta bli att lägga mej i saker. ha ha Men fine! Jag hade ju kul.

Jag stod även alldeles för länge och klämde på en 5D Mark II… Jag ignorerade alla missnöjda frustningar bakom mej och låtsades att den var min. Faktum är dock att den ÄR väldigt tung… Jag dreglade några minuter vid det portabla blixt-set’et också. Men när jag traskade vidare så blev jag infångad av en helskön snubbe som visade mej ett set som var ÄNNU häfftigare. Inte av märket Elinchrom och det var lite tyngre, men det hade en KLAR fördel i att man kunde koppla in blixtarna i elutag i väggen ELLER i batteriet. Dessutom var det billigare. Så nu måste jag kolla upp lite mer om dessa olika set och bestämma mej…

Dessutom var det kul att se 4 av mina bilder uttryckta och på en vägg. Men jag blev nojjig när några av mina vänner ville fotografera mej vid väggen där mina bilder hängde, så det blev ingen bild… Dock tog jag bild-bevis med min iphone ifall det skulle behövas!🙂

Nu är jag helt slut eftersom jag var ute en sväng igår också. Gick på en foto-träff med en massa andra foto-nördar.🙂 (jag inkluderar mej själv i nördkategorin!)

Jag hoppas att ni har haft en SUPER-HELG och att ni har en bra vecka framför er!

No comments yet

Kommentera

