Skip to content

ARG! — Bortskämda skitungar!

maj 18, 2009

Oj vad arg jag blev när jag läste kommentarerna som söta Nevnarien fick efter detta inlägg!

Jag riktigt KOKAR just nu. Hon erbjuder sej snällt att fota små bortskämda, löjliga tonårsbloggare (bland andra)  till ett superbilligt pris och får kommentarer som gör mej så arg att jag ser stjärnor! Att ”vem som helst kan ta bra bilder med en system-kamera…” HA HA HA!!! TIllåt mej skratta så jag gråter. Dom flesta bilderna jag ser på bloggar som är tagna med systemkameror ser HEMSKA ut! Det finns självklart undantag, men igen, det är inte KAMERAN som tar bra bilder, det är PERSONEN SOM HÅLLER I KAMERAN! Vet man NÅGOT om fotografi över huvud taget så skulle man inte komma med de korkade kommentarerna som finns att läsa på Nevnarien’s blogg.

Dessutom att det skulle vara dyrt. TIllåt mej skratta ÄNNU högre! Kolla in priserna på fotografförbundets sida…. DET är vad en fotograf ska ta betalt! Om någon har turen att känna en bra fotograf som kan och vill arbeta gratis… GOOD FOR THEM!!!

Jag har en ”nöjd-kund” garanti, så jag tar bara betalt ifall kunden är nöjd och vill använda bilderna. Jag har ALDRIG haft en kund som inte varit villig att betala. Men då har jag ju i och för sej med seriösa människor att göra. Inte bortskämda små skitungar! (dom som faktiskt inte är bortskämda skitungar ska INTE ta åt sej!)

Jag är inte lättretad faktiskt. Jag har i normala fall ett bra tålamod och lång stubin, men detta fick igång mej på riktigt.

Kör på Elin och HÖJ dina priser!!! Du är på TOK för billig!

Lycka till!

3 kommentarer leave one →
  1. maj 28, 2009 4:03 e m

    Gud vad skönt att läsa din kommentar på hennes sida (och ännu skönare att läsa detta inlägg), till just det inlägget! Jag var själv lika förbannad, men alltför jävig för att kunna lägga mej i det…

  2. maj 28, 2009 8:29 e m

    Tack söta du… kan säga att det riktigt kokade inom mig med när jag satt och läste de där kommentarerna och det gav mig ingen vidare blogglust om man säger så… grejen är ju att alla blivit sååååå glada när jag sagt att jag ska börja plåta andra, men när de får höra att det är pengar inblandade och att de måste betala fr sig, ja då var det visst en annan femma.

    Visst jag vet att de inte vet bättre och att man är egotrippad i den där åldern, men det gör mig ändå fruktansvärt förbannad.. att de inte förstår… att jag inte gör någonting.. om jag inte får något för det. Visst jag kan fota gratis, men då är det på MINA vilkor. Så fort det går över och blir någon annans vilkor, då är inte jag med längre, för det måste ju hela tiden vara någon form av ”ge och ta” – från båda sidor.

    Sen att jag – bara för att mina läsare vill bli plåtade av mig – ska anpassa mig efter deras plånbok är ju helt absurt. Det är ingen som anpassar sig efter mig och har aldrig gjort det heller. jag hade inte råd med någonting när jag hade studiebidrag, men det är så det är… det får de faktiskt ta och lära sig.. men det är som med allt annat som gått vöerstyr.. plötsligt har 10åringar dyra systemkameror och nu ska 14åringar kunna hyra in fotografer också? Det funkar liksom inte så..
    Vill de ha någonting som är i den prisgruppen som mitt (och andras) arbeten tillhör… så får de väl böna och be sina föräldrar då.. och är det inte värt det så behöver de väl inte bli fotade då – så enkelt är det.. men någonstans… så tror de att de äger världen och att allt och alla ska rätta sig efter dem.. och det har stört mig jäkligt länge nu… inte bara i detta inlägg, utan i nästan allt jag skriver.. men det ska vi inte gå in på nu😛

    Tack för ditt inlägg i alla fall, det gör mig hoppfull – jag har några med huvudet kvar där ute🙂

  3. maj 28, 2009 9:11 e m

    bra skrivet!!

Kommentera

